Az állam megmenti a fizetési gondokkal küzdő magyar buszgyártót
Csődvédelmet kért, az állam pedig megadta azt az Ikarus Egyedi Kft-nek, amely így a stratégiailag kiemelt vállalatok közé került.
Csődvédelmet kért, az állam pedig megadta azt az Ikarus Egyedi Kft-nek, amely így a stratégiailag kiemelt vállalatok közé került.
Hiába pátyolgatta az állam az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-t, a cég képtelen volt időre teljesíteni megrendeléseit, és most csőd fenyegeti.
Egyre több jel utal arra, hogy csődközelben van az Ikarus Egyedi buszgyár, annak ellenére, hogy több szolgáltató is rendelt tőle buszt. Úgy tűnik, ezekre hiába is várnak, mivel egy volt dolgozó arról számol be: a cég leépítésbe kezdett.
Három buszt töröl állományából a BKV csütörtökön, ezek között egy harmincéves Ikarus sem található, egy alig több mint kétéves magyar elektromos busz azonban igen.
A gyártó egy rendeletmódosításra hivatkozva árat emelt, de a megrendelő városvezetés szerint azt nem indokolta meg pontosan, mi okozza a több mint kétmillió forintos buszonkénti költségnövekedést. A buszok eredeti ára rendelkezésre áll, és el is van különítve egy bankszámlán.
Ritka alkalomnak voltunk szemtanúi szerdán késő este a Lehel téren, amikor a BKV magyar gyártású metrópótlónak szánt autóbuszai közül az egyik ténylegesen metrót pótolt. A 180 busz közül mindössze 5 érkezett meg határidőre, azok is csak alkalmanként, általában késő este merészkednek ki metrót pótolni.
Lassan két év telt el azóta, hogy évi 1000-1200 busz gyártását ígérte a kormány, ennek nagyjából harmadát sikerült teljesíteni. Jó busziparhoz persze innovatív és potens gyártók is kellenének, a hazai szereplők azonban még mindig az Ikarus feltámasztásával vannak elfoglalva.
Névvita is hátráltathatja az új budapesti metrópótló buszok ügyének rendezését. Az Ikarus Egyedi Kft. az IKARUS vállalatcsoport szerint már nem használhatná ugyanis az IKARUS nevet, és emiatt perre mentek.
A tatabányai önkormányzati tulajdonú T-Busz Kft. 41 új autóbusz vásárlásáról írt alá szerződést hétfőn.